Monday, August 20, 2012

အိႏၵိယ-ျမန္မာ နယ္စပ္လမ္းမ်ား ျပင္ဆင္ မြမ္းမံသြားမည္

0 comments
အိႏိၵယနဲ႔ ျမန္မာ ႏွစ္ဘက္နယ္စပ္အၾကား ကုန္သြယ္ေရး
လမ္းေတြကို ျပဳျပင္မြန္းမံဖို႔ မၾကာခင္ ေဆာင္ရြက္သြား
ေတာ့မယ္လို႔ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံျခားေရး အတြင္း၀န္က ေျပာလိုက္
ပါတယ္။ ဒီလမ္းေတြဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ
တင္မဟုတ္ဘဲ အျခား အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံ
ေတြနဲ႔လည္း ဆက္သြယ္ သြားႏိုင္မယ့္ ကုန္းတြင္းပိုင္း လမ္းေၾကာင္းျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒီအေၾကာင္း
ကိုသားညြန္႔ဦးက တင္ျပထားပါတယ္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံ အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္း မနိပူ ျပည္နယ္ဟာ ျမန္မာနဲ႔ နယ္ခ်င္းကပ္ၿပီး၊ ကုန္သြယ္ေရး
အရလည္း အခ်က္အခ်ာျဖစ္ေနတဲ့ ေနရာတခုပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ စေနေန႔ကေတာ့ မနီပူျပည္နယ္ၿမိဳ႕ေတာ္
အင္ဖာ မွာေဒသတြင္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပဲြတရပ္ ျပဳလုပ္ပါတယ္။
မနိပူျပည္နယ္က တဆင့္ျမန္မာႏိုင္ငံ ျဖတ္ၿပီး အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသအထိ အိႏၵိယကုန္စည္ေတြနဲ႔
ေဒသတြင္းကကုန္စည္ေတြ အျပန္အလွန္ ကုန္သြယ္ႏိုင္ၾကမယ့္ အလားအလာကိုလည္း
ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ ျမန္မာနဲ႔
နယ္စပ္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ကိစၥရပ္ကို မၾကာခင္မွာ ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ ရိွေနတယ္လို႔
အစည္းအေ၀းတတ္ေရာက္ေနတဲ့ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံျခားေရး အတြင္း၀န္ Ranjan Mathai က
ေျပာပါတယ္။

“ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းက လမ္းေတြကို ျပဳျပင္မြမ္းမံသြားဖို႔ အစီအစဥ္ ရိွပါတယ္။ ျမန္္မာ
အာဏာပိုင္ေတြ ဘက္ကလည္း ဒါကို လက္ခံေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ ရိွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
လာမယ့္ ေလးႏွစ္ ငါးႏွစ္အတြင္းမွာ အိႏၵိယနဲ႔ ျမန္မာ၊ အိႏိၵယနဲ႔ အျခား အေရွ႕ေတာင္အာရွ
ႏိုင္ငံေတြအၾကား ဆက္သြယ္မႈေတြ အားေကာင္းလာဖို႔ ရိွပါတယ္။”

မနိပူျပည္နယ္ အင္ဖာနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဒုတိယအႀကီးဆံုး ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕အၾကားမွာ
ခရီးသည္တင္ ဘက္စ္ကား ထားရိွဖို႔ ကိစၥကို အိႏၵိယနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအၾကား အေတာ္ၾကာ ကတည္းက ေဆြးေႏြးေနတဲ့ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ လမ္းေပါက္သြားမယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးနဲ႔
ႏွစ္ႏုိင္ငံ အျပန္အလွန္ ဆက္ဆံေရး အတြက္ အလားအလာေကာင္းေတြ ပိုၿပီး ရိွလာမွာျဖစ္ပါတယ္။

အိႏၵိယဘက္ကေတာ့ ဒီလမ္းေတြ ျပဳျပင္မြမ္းမံလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ျမန္မာနဲ႔သာမက အျခားအေရွ႔ေတာင္
အာရွႏိုင္ငံေတြနဲ႔ပါ ကုန္တြင္းပိုင္း ကုန္သြယ္မႈဆက္ဆံေရး ထူေထာင္ႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ မိုးတြင္းဆိုရင္ သြားလာမႈခက္ခဲတဲ့ ဒီလမ္းေတြကို ျပန္ၿပီး ျပင္ဆင္မြန္းမံသြားဖို႔၊
ရာသီ မေရြး ပံုမွန္အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔ လိုလားေနတာပါ။

“မိုးရာသီကာလမွာ လမ္း အစိတ္အပိုင္းအခ်ိဳ႕ ပ်က္စီးသြားတာေတြ ရိွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ
လမ္းေတြကိုျပန္ၿပီး ျပဳျပင္မြမ္းမံဖို႔ က်ေနာ္တို႔ သေဘာတူထားပါတယ္။ ဒီ အစီအစဥ္ ၿပီးဆံုးဖို႔
ႏွစ္အနည္းငယ္ေတာ့ ၾကာႏိုင္ပါတယ္။ ဒုတိယအဆင့္ကေတာ့ လူ၀င္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးေတြ
အခြန္အေကာက္ ကိစၥေတြ စသျဖင့္ပါ၀င္တဲ့ စနစ္တရပ္ ျဖစ္လာဖို႔ကိုလည္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္ ့
ျပင္ဆင္ တည္ေဆာက္ သြားရပါမယ္။ ဒီအတြက္ ျမန္မာ အာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ တဲြၿပီးေဆာင္ရြက္သြားမွာပါ။
တတိယနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ကိစၥရပ္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘက္က လမ္းရိွမယ္၊ျမန္မာဘက္က
လမ္းရိွမယ္၊ အဲဒီမွာ ကုန္စည္ေတြ သယ္ပို႔ရတဲ့ ၾကားစခန္းအေနနဲ႔ ဘယ္လိုေဆာင္ရြက္မလဲ
ဆိုတာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။”

အိႏၵိယနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကားမွာ သမိုင္းေၾကာင္းအရေရာ လူမ်ိဳးႏြယ္ ယဥ္ေက်းမႈ ဘာသာေရး
အရပါ ဆက္စပ္မႈေတြ ရိွခဲ့တာပါ။ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးေတြလည္း အျပန္အလွန္ ရိွခဲ့ပါတယ္။
ႏွစ္ႏိုင္ငံဟာ ကုန္တြင္းပိုင္းအရ ကီလိုမီတာ ၁,၆၀၀ ေလာက္ နယ္ေျမခ်င္း ဆက္စပ္ေနသလို၊
ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္မွာလည္း ေရနယ္နမိတ္ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ တရားမ၀င္ ေမွာင္ခို
နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရိွခဲ့ၿပီးေနာက္၊ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ႏွစ္ဘက္ နယ္စပ္
ကုန္သြယ္ေရး သေဘာတူညီခ်က္ တရပ္ ရရိွခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနာက္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး
စခန္းႏွစ္ခုကိုဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။ မၾကာခင္မွာလည္း ေနာက္ထပ္ ကုန္သြယ္ေရး စခန္းသစ္တခု ထပ္မံ
ဖြင့္လွစ္ဖို႔လည္းျပင္ဆင္ေနပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း အိႏၵိယ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ မန္မိုဟန္ဆင္း မၾကာခင္လေတြ အတြင္းက ျမန္မာႏိုင္ငံ
သြားေရာက္စဥ္မွာ နယ္စပ္တည္ၿငိမ္ေရးနဲ႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ကိစၥေတြကို အေလးထား
ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အိႏၵိယအေနနဲ႔ ရခုိင္ျပည္နယ္ အတြင္းက စစ္ေတြ
ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး ပိုင္းမွာလည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ လုပ္ထားၿပီး၊
အဲဒီကတဆင့္လည္း အေရွ႕ေတာင္အာရွေဒသနဲ႔ ကုန္သြယ္ေရး
လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။

Leave a Reply

 
Khun Saw Maung © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here