ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အဂၤလန္ႏိုင္ငံမွာ
ျပည္ပေရာက္ ေနတဲ့ ဗမာႏိုင္ငံသားေတြ
ဗမာစာမဟုတ္တဲ့ တျခား ဘာသာစကားတခုကို
ကၽြမ္းကၽြမ္း က်င္က်င္ ေျပာ ဆိုႏိုင္တာ
ဂုဏ္ယူစရာ ဆိုေပမဲ့ ဗမာစကားကို ေမ့ မပစ္ၾကဖို႔
လို ေၾကာင္း ေျပာေတာ့ ဖင္လန္ႏိုင္ငံက
ပညာေရးစနစ္နဲ႔ ပညာေရး ၀န္ၾကီးဌာနကို
ေက်းဇူးတင္ၿပီးရင္း တင္ရပါ တယ္။
ျပည္ပေရာက္ ေနတဲ့ ဗမာႏိုင္ငံသားေတြ
ဗမာစာမဟုတ္တဲ့ တျခား ဘာသာစကားတခုကို
ကၽြမ္းကၽြမ္း က်င္က်င္ ေျပာ ဆိုႏိုင္တာ
ဂုဏ္ယူစရာ ဆိုေပမဲ့ ဗမာစကားကို ေမ့ မပစ္ၾကဖို႔
လို ေၾကာင္း ေျပာေတာ့ ဖင္လန္ႏိုင္ငံက
ပညာေရးစနစ္နဲ႔ ပညာေရး ၀န္ၾကီးဌာနကို
ေက်းဇူးတင္ၿပီးရင္း တင္ရပါ တယ္။
ဖင္လန္ဘာသာစကားဟာ တကမၻာလုံးမွာကို သင္ၾကား ေျပာဆိုဖို႔ အခက္အခဲဆုံးထဲမွာပါတဲ့ ဘာသာ စကားတခုျဖစ္ပါတယ္။ လူဦးေရ ငါးသန္း ေလာက္ပဲ သုံးတဲ့ စကားမို႔လည္း ဘယ္သူမွ အေရးမထားတာ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံဟာ ခ်မ္းသာတယ္ ဆိုေပမဲ့ အလုပ္လာေရာက္ လုပ္ကိုင္တဲ့ ဗမာျပည္သား မရိွသေလာက္ကို နည္းပါးပါတယ္။
အေၾကာင္းအခ်က္ကေတာ့ ေပ်ာ္ရြင္က်န္းမာေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တည္ေဆာက္ထားတဲ့၊ ယင္း လူ႔အဖြဲ႔အ စည္းကို ဆက္လက္တည္ရိွဖို႔အတြက္ အစိုးရက အခြန္ ေကာက္ခံပါတယ္။
လူတေယာက္ခ်င္းရဲ႕ ၀င္ေငြကို တြက္ခ်က္ၿပီး အခြန္ေကာက္တဲ့အတြက္ သာမန္ ရိုးရိုး အလုပ္လုပ္ကိုင္တဲ့
လူ တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ႏိုင္ငံ သူ႔ အဆင့္အတန္း သူ႔ဓေလ့နဲ႔ လူတန္းေစ့ ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့
မနက္ဖန္အတြက္နဲ႔ အလုပ္ျပဳတ္မွာလည္း မပူ ရေပမဲ့ တလ၀င္ေငြဟာ တလအတြက္
လုံေလာက္ရုံေလာက္ပဲ ရိွပါတယ္။ ထားပါေတာ့ ဒါဟာ လက္ရိွအေျခ အေနနဲ႔ အလုပ္အကိုင္ကို
ပါးပါးေလး ရွင္းျပထားတာပါ။
လူတေယာက္ခ်င္းရဲ႕ ၀င္ေငြကို တြက္ခ်က္ၿပီး အခြန္ေကာက္တဲ့အတြက္ သာမန္ ရိုးရိုး အလုပ္လုပ္ကိုင္တဲ့
လူ တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ႏိုင္ငံ သူ႔ အဆင့္အတန္း သူ႔ဓေလ့နဲ႔ လူတန္းေစ့ ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့
မနက္ဖန္အတြက္နဲ႔ အလုပ္ျပဳတ္မွာလည္း မပူ ရေပမဲ့ တလ၀င္ေငြဟာ တလအတြက္
လုံေလာက္ရုံေလာက္ပဲ ရိွပါတယ္။ ထားပါေတာ့ ဒါဟာ လက္ရိွအေျခ အေနနဲ႔ အလုပ္အကိုင္ကို
ပါးပါးေလး ရွင္းျပထားတာပါ။
ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ မိဘတိုင္းကို ေက်ာင္းေတြက အခ်ိန္ သက္သက္ေပးၿပီး ေတြ႔ဆုံပါတယ္။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံသား မိဘေတြက ေမြးတဲ့ ကေလးေတြကိုေတာ့ တႏွစ္ ႏွစ္ခါ ပုံမွန္အတိုင္း ကေလးက
စာလိုက္ႏိုင္တယ္၊ စည္းကမ္း လိုက္တယ္ဆုိရင္ေပါ့။ အကယ္၍ စည္းကမ္း တခုခု၊ ေက်ာင္းစာမ်ားတြင္
အခက္ အခဲေတြ ရိွပါက လိုအပ္သလို ေတြ႔ဆုံရန္ စီစဥ္ၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသား မိဘမ်ားကိုေတာ့
တစ္ႏွစ္ကို ၄ ခါေလာက္ ေတြ႔ ဆုံပါတယ္။ ေတြ႔ဆုံတဲ့ အခ်ိန္ကာလမွာ ဆရာဆရာမေတြ၊
မိဘေတြကို ေမးတာက ကေလး ေမြးေမြးခ်င္း ကေလး ၾကားရတဲ့၊ သိရတဲ့ ေျပာတဲ့
မိခင္ဘာသာစကားက ဘယ္ဘာသာ စကားပါ လဲတဲ့။
အဲဒီ ေလာက္ထိ မိခင္ဘာသာကို အေလးထားၾကပါတယ္။
စာလိုက္ႏိုင္တယ္၊ စည္းကမ္း လိုက္တယ္ဆုိရင္ေပါ့။ အကယ္၍ စည္းကမ္း တခုခု၊ ေက်ာင္းစာမ်ားတြင္
အခက္ အခဲေတြ ရိွပါက လိုအပ္သလို ေတြ႔ဆုံရန္ စီစဥ္ၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသား မိဘမ်ားကိုေတာ့
တစ္ႏွစ္ကို ၄ ခါေလာက္ ေတြ႔ ဆုံပါတယ္။ ေတြ႔ဆုံတဲ့ အခ်ိန္ကာလမွာ ဆရာဆရာမေတြ၊
မိဘေတြကို ေမးတာက ကေလး ေမြးေမြးခ်င္း ကေလး ၾကားရတဲ့၊ သိရတဲ့ ေျပာတဲ့
မိခင္ဘာသာစကားက ဘယ္ဘာသာ စကားပါ လဲတဲ့။
အဲဒီ ေလာက္ထိ မိခင္ဘာသာကို အေလးထားၾကပါတယ္။
အိမ္မွာ မိခင္ဘာသာစကားကို ေျပာပါသလား၊ မိခင္ဘာသာစကားကို သင္ၾကား ေပးပါသလား စသည္ျဖင့္
ေမးျမန္းၿပီး။ အိမ္တြင္ မိခင္ဘာသာကို ေျပာဆိုဖို႔၊ သင္ၾကားေပးဖို႔ တိုက္တြန္း ေတာင္းဆို ၾကပါတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔ လည္း က်ေနာ္က ေမးၾကည့္ေတာ့ လူတေယာက္ဟာ မိခင္ဘာသာ စကားနဲ႔ပဲ ကိုယ္ရဲ႕ ခံစားမႈ၊ ၀မ္းသာ ၾကည္ႏူးမႈ၊ အခက္အခဲေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာႏိုင္လို ့ပါပဲတဲ ့။
ေနာက္တခ်က္က ဘာသာစကား တတ္ကၽြမ္းျခင္းဟာ ယဥ္ေက်းမႈ ခ်မ္းသာျခင္း ျဖစ္လို႔ပါတဲ့။ ထပ္ၿပီး ရွင္းျပတာကေတာ့ မိခင္ ဘာသာ စကားကိုေတာင္ ကၽြမ္းကၽြမ္း က်င္က်င္ မတတ္ေျမာက္ဘူးဆိုရင္ အျခား အသစ္ အသစ္ေသာ ဘာသာစကားေတြကို သင္ၾကားရာမွာလည္း အခက္အခဲေတြ ရိွလို႔ပါတဲ့။ သူတို႔က ေျပာဆိုေဆြးေႏြရင္ အေထာက္ အထားေတြနဲ႔ ေျပာဆိုတာပါ။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံမွာ ကေလးေတြ ပညာ သင္ၾကားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သုေတသန လုပ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေလာက္ စမ္းသပ္ ေတြ႔ရိွခ်က္ေတြကိုပါ ကိုးကားျပပါတယ္။
ေမးျမန္းၿပီး။ အိမ္တြင္ မိခင္ဘာသာကို ေျပာဆိုဖို႔၊ သင္ၾကားေပးဖို႔ တိုက္တြန္း ေတာင္းဆို ၾကပါတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔ လည္း က်ေနာ္က ေမးၾကည့္ေတာ့ လူတေယာက္ဟာ မိခင္ဘာသာ စကားနဲ႔ပဲ ကိုယ္ရဲ႕ ခံစားမႈ၊ ၀မ္းသာ ၾကည္ႏူးမႈ၊ အခက္အခဲေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာႏိုင္လို ့ပါပဲတဲ ့။
ေနာက္တခ်က္က ဘာသာစကား တတ္ကၽြမ္းျခင္းဟာ ယဥ္ေက်းမႈ ခ်မ္းသာျခင္း ျဖစ္လို႔ပါတဲ့။ ထပ္ၿပီး ရွင္းျပတာကေတာ့ မိခင္ ဘာသာ စကားကိုေတာင္ ကၽြမ္းကၽြမ္း က်င္က်င္ မတတ္ေျမာက္ဘူးဆိုရင္ အျခား အသစ္ အသစ္ေသာ ဘာသာစကားေတြကို သင္ၾကားရာမွာလည္း အခက္အခဲေတြ ရိွလို႔ပါတဲ့။ သူတို႔က ေျပာဆိုေဆြးေႏြရင္ အေထာက္ အထားေတြနဲ႔ ေျပာဆိုတာပါ။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံမွာ ကေလးေတြ ပညာ သင္ၾကားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သုေတသန လုပ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေလာက္ စမ္းသပ္ ေတြ႔ရိွခ်က္ေတြကိုပါ ကိုးကားျပပါတယ္။
ေက်ာင္းေတြမွာ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာန၊ ေက်ာင္းမွ တာ၀န္ရိွသူမ်ားရဲ့ အစီအစဥ္နဲ႔ မိခင္ဘာသာစကားကို သင္ၾကားေပးဖို႔လည္း အစီအစဥ္မ်ားလည္း ရိွပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း အနည္းဆုံး ေက်ာင္းသားဦးေရ ၅ ေယာက္ ေတာ့ ရိွရပါတယ္။ အကယ္၍ ေက်ာင္းသား ဦးေရ ၅ ေယာက္ မျပည့္ပါ အျခားနီးစပ္ေသာ
ေက်ာင္း မ်ားနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ကေလး ၅ ေယာက္ ျပည့္ရန္ႏွင့္ မိခင္ဘာသာ စကား သင္ၾကားဖို႔ ႀကိဳးစားၿပီး စီစဥ္ၾကပါတယ္။
ေက်ာင္း မ်ားနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ကေလး ၅ ေယာက္ ျပည့္ရန္ႏွင့္ မိခင္ဘာသာ စကား သင္ၾကားဖို႔ ႀကိဳးစားၿပီး စီစဥ္ၾကပါတယ္။
ဒါနဲ႔ ကေလးေတြကို ဗမာျပည္မွာ အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားသလို အျခားဘာသာစကားတခုကို သင္ၾကားဖို႔ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ အသက္ အပိုင္းအျခား လည္း ရိွပါတယ္။ အသက္ ၁၀ ႏွစ္ျပည့္မွသာ အျခားဘာသာ စကားတခုကို စတင္ သင္ၾကားရပါတယ္။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံသားေတြျဖစ္တဲ့ အခု ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ေတြ၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ၾကီးေတြ ႏိုင္ငံတကာမွာ ေျပာဆိုသုံးစြဲေနတဲ့ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားဟာ အသက္ ၁၀ ႏွစ္ျပည့္မွ စတင္ သင္ၾကားထားတဲ့ ပညာေရးနဲ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
(မွတ္ခ်က္။ ။ တတ္ႏိုင္တဲ့ မိဘေတြ၊ အဂၤလိပ္ဘာသာ စကားေျပာတဲ့ မိဘေတြမွ ေပါက္ဖြားၾကီးျပင္း ရာထူး ၾကီးၾကီး ရထားတဲ့သူ အခ်ဳိ႕ မပါ၀င္ပါ။)
ကေလးေတြဟာ အသက္ ၇ ႏွစ္ျပည့္ၿပီဆိုတာနဲ႔ အစိုးရသတ္မွတ္ထားတဲ့ မသင္မေနရ အခမဲ့ပညာ သင္ၾကား
ေရးစနစ္မွာ တက္ေရာက္ သင္ၾကားရ ပါတယ္။ အခမဲ့ ပညာေရး စနစ္ဆိုတဲ့အတိုင္း မိဘက ကေလးမ်ားကို
ေက်ာင္းေနာက္က်မႈ မရိွရေအာင္၊ အိပ္ေရး ၀၀ အိပ္ေအာင္ (တရက္ ၁၀ နာ၇ီ)၊ အျပင္တြင္ ထြက္၍ ကစား ရန္ ေလေကာင္းေလသန္႔ႏွင့္ ကာယဗလ ၾက့ံခိုင္သန္စြမ္းရန္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ တာ၀န္ယူ ေပးရ ပါတယ္။ အသက္ ၇ ႏွစ္ ျပည့္ၿပီဆိုပါက မည္ကဲ့သို႔ေသာ အေျခအေနရိွသည့္ ကေလးမ်ဳိးမဆို သက္ဆိုင္ ရာ ေက်ာင္း မ်ားသို႔ သြားေရာက္ သင္ၾကားရပါတယ္။
ေရးစနစ္မွာ တက္ေရာက္ သင္ၾကားရ ပါတယ္။ အခမဲ့ ပညာေရး စနစ္ဆိုတဲ့အတိုင္း မိဘက ကေလးမ်ားကို
ေက်ာင္းေနာက္က်မႈ မရိွရေအာင္၊ အိပ္ေရး ၀၀ အိပ္ေအာင္ (တရက္ ၁၀ နာ၇ီ)၊ အျပင္တြင္ ထြက္၍ ကစား ရန္ ေလေကာင္းေလသန္႔ႏွင့္ ကာယဗလ ၾက့ံခိုင္သန္စြမ္းရန္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ တာ၀န္ယူ ေပးရ ပါတယ္။ အသက္ ၇ ႏွစ္ ျပည့္ၿပီဆိုပါက မည္ကဲ့သို႔ေသာ အေျခအေနရိွသည့္ ကေလးမ်ဳိးမဆို သက္ဆိုင္ ရာ ေက်ာင္း မ်ားသို႔ သြားေရာက္ သင္ၾကားရပါတယ္။
မည္ကဲ့သို႔ေသာ အေျခအေနမ်ဳိးလို႔ က်ေနာ္ ေျပာဆိုတာက တခ်ဳိ႕ကေလးမ်ားဟာ ေမြးရာပါ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္မ်ား
ေၾကာင့္ လမ္းေကာင္းစြာ မေလွ်ာက္ ႏုိသူမ်ား၊ မ်က္စိ မျမင္ရသူမ်ား၊ ဦးေႏွာက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ ရိွ သူမ်ား စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္ အသက္ ၇ ႏွစ္ျပည့္ၿပီးေသာ ကေလးတိုင္းဟာ ေက်ာင္းတက္ေရာက္ သင္ ၾကားရပါတယ္။ ခေလးေတြရဲ႕ တရက္တာ စာသင္ၾကားခ်ိန္ဟာ အသက္ ၁၀ ႏွစ္အထိ ၄ နာရီသာ ရိွပါတယ္။
ေၾကာင့္ လမ္းေကာင္းစြာ မေလွ်ာက္ ႏုိသူမ်ား၊ မ်က္စိ မျမင္ရသူမ်ား၊ ဦးေႏွာက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ ရိွ သူမ်ား စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္ အသက္ ၇ ႏွစ္ျပည့္ၿပီးေသာ ကေလးတိုင္းဟာ ေက်ာင္းတက္ေရာက္ သင္ ၾကားရပါတယ္။ ခေလးေတြရဲ႕ တရက္တာ စာသင္ၾကားခ်ိန္ဟာ အသက္ ၁၀ ႏွစ္အထိ ၄ နာရီသာ ရိွပါတယ္။
ထို ေလး နာရီ အခ်ိန္ ကာလအတြင္းမွာ ထမင္းစားခ်ိန္က နာရီ၀က္ (မိနစ္ ၃၀) ပါ၀င္ပါတယ္။ အိမ္တြင္
စာ လုပ္ရန္ ၁၅ မိနစ္မွ နာရီ၀က္ (မိနစ္ ၃၀) အထိ သာ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အိမ္စာမ်ား ေပးတတ္ပါတယ္။
ထို သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္ထိသာ ကေလးမ်ား အိမ္စာ လုပ္ရပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္ထက္ ပိုၿပီး ကေလးမွ
အိမ္စာ ပိုလုပ္ရပါက ဆရာမ်ားကို မိဘမ်ားက အေၾကာင္းၾကားရပါတယ္။ အေၾကာင္းၾကားရျခင္း
ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ ေက်ာင္းခ်ိန္ အတြင္းမွာ ကေလးဟာ စာသင္ၾကားျခင္းကို စိတ္၀င္စားမႈ ရိွ၊ မရိွ။ ဆရာမ်ားက ကေလးအား စိတ္၀င္တစားနဲ႔ တတ္ေျမာက္ရန္ သင္ၾကားေပး ႏိုင္ျခင္း ရိွ-မရိွကို
ျပန္လည္သုံး သပ္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။
စာ လုပ္ရန္ ၁၅ မိနစ္မွ နာရီ၀က္ (မိနစ္ ၃၀) အထိ သာ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အိမ္စာမ်ား ေပးတတ္ပါတယ္။
ထို သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္ထိသာ ကေလးမ်ား အိမ္စာ လုပ္ရပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္ထက္ ပိုၿပီး ကေလးမွ
အိမ္စာ ပိုလုပ္ရပါက ဆရာမ်ားကို မိဘမ်ားက အေၾကာင္းၾကားရပါတယ္။ အေၾကာင္းၾကားရျခင္း
ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ ေက်ာင္းခ်ိန္ အတြင္းမွာ ကေလးဟာ စာသင္ၾကားျခင္းကို စိတ္၀င္စားမႈ ရိွ၊ မရိွ။ ဆရာမ်ားက ကေလးအား စိတ္၀င္တစားနဲ႔ တတ္ေျမာက္ရန္ သင္ၾကားေပး ႏိုင္ျခင္း ရိွ-မရိွကို
ျပန္လည္သုံး သပ္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။
ကေလးစာသင္ၾကားရတဲ့ ပထမဆုံး ၂ ႏွစ္အတြင္းမွာ ကေလးကို စည္းကမ္းပိုင္းဆိုင္ရာေတြနဲ့ မိတ္ေဆြ အေပါင္း အသင္းမ်ားနဲ႔ ေနထိုင္နည္းကိုပဲ သင္ၾကားေပးတာ မ်ားပါတယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ ခိုက္ရန္ ေဒါသ မျဖစ္ေစဖို႔၊ အၾကမ္းဖက္မႈကို မည္ကဲ့သို႔ ေျဖရွင္းရမည္လဲ၊ အျခားေသာ အေပါင္း အသင္းမ်ားကို အေႏွာင့္ အယွက္မေပးဖို႔နဲ႔ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ထိခိုက္ေအာင္ မစဖို႔၊ မေနာက္ဖို႔ စသည္ျဖင့္ စိတ္ရွည္သည္း ခံႏိုင္ေရးအ တြက္ ဆရာမ်ား က လမ္းညႊန္တာ မ်ားပါတယ္။
က်ေနာ္ အၾကိဳက္ဆုံးက ၿပိဳင္ဖက္ကို ေလးစားတတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးတာပါပဲ။ ကေလးေတြကို ၾကိဳးစား တတ္ဖို႔နဲ႔ ၿပိဳင္ဆိုင္တတ္ဖို႔ သင္ၾကား ေပးသလို ၿပိဳင္ပြဲေတြလည္း က်င္းပေပးပါတယ္။ ၿပိဳင္ပြဲ တခုမွာ ႏိုင္ၿပီ ဆိုပါစို႔။ မိမိ ကိုယ္ကို ဂုဏ္ယူတတ္ဖို႔ရယ္၊ တိုင္းျပည္ကို ငါ အက်ဳိးတခု ျပဳလုပ္ လိုက္ၿပီ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္မ်ဳိး ထားတတ္ေအာင္နဲ႔ ရွဳံးၿပီဆိုပါကလည္း အျမဲတမ္းေတာ့ မႏိုင္ႏိုင္ဘူး၊ ငါၿပိဳင္ဘက္က ငါထက္ ပိုႀကိဳးစားတယ္၊ ငါ သူ႔ထက္ ပိုၿပီး ေလ့က်င့္ရမယ္ ၾကိဳစားရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္မ်ဳိးကို အခ်ိန္ယူ စိတ္ရွည္စြာနဲ႔ ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးတာပဲ။ ဗမာႏိုင္ငံမွာ သည္လိုမ်ဳိး ပညာေရးစနစ္၊ အခြင့္အေရးေတြနဲ့ ကေလးတိုင္း ကေလးတိုင္း ယဥ္ေက်းတိုးတက္ ႏိုင္ၾကၿပီး အနာဂတ္ ပညာတတ္ ဗမာႏိုင္ငံၾကီး ေပၚထြန္းဖို႔ မိဘေတြနဲ႔ တာ၀န္ရိွသူေတြ စြမ္းႏိုင္ၾကပါေစ။
ေမာင္ႀကီးၿငိမ္းခ်မ္း